Tudásmenedzsment az egyetemeken 2. : tudásmegosztás a hazai felsőoktatásban : egy empirikus kutatás eredményei

Keczer Gabriella; Jármai Erzsébet Mária: Tudásmenedzsment az egyetemeken 2. : tudásmegosztás a hazai felsőoktatásban : egy empirikus kutatás eredményei. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (11) 3. pp. 75-89. (2019)

[thumbnail of taylor_2019_003_075-089.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
taylor_2019_003_075-089.pdf

Letöltés (967kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the second paper on knowledge management in universities, the outcomes of an empirical research are presented. A survey and a series of interviews were conducted in 16 faculties of Hungarian business higher education institutions. Issues such as mentoring young faculty, knowledge transmission and cooperation among colleagues and formal knowledge management and training were addressed. The results suggest that – in line with the findings of other surveys abroad – there is a lot to do concerning the most important element of knowledge management, knowledge sharing. Professional and pedagogical support of young faculty, permanent dialogue and cooperation, supportive institutional context are the factors that the participants of the survey miss the most.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Knowledge management in Universities 2. : knowledge sharing in Hungarian higher education : an empirical research
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2019
Kötet: 11
Szám: 3
ISSN: 2676-8917
Oldalak: pp. 75-89
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/69822/
Kulcsszavak: Tudásmenedzsment, Tudás - szervezeti
Megjegyzések: Bibliogr.: 89. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2020. júl. 23. 11:54
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 08:07
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69571
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet