Magyar fogyasztók a Felvidéken

Sasné Grósz Annamária: Magyar fogyasztók a Felvidéken. In: Magyarok a Kárpát-medencében 2., (16). pp. 355-368. (2017)

[thumbnail of kek_mono_016_355-368.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
kek_mono_016_355-368.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

According to researchers, one of the main effects defining consumer behaviour of the 21 st century is thateveryone will belong to some type of minority. It follows that segmentation should be emphasized more than in the past. One possible way to analyse consumer clusters is segmentation by cultural values and ethnic identity, in those countries where ethnic minorities can be separated easily. This study examines the national identity of the Hungarian minority's next adult generation in Felvidék, what may become a basis of a minority-oriented marketing. We examined the identity and its effects on consumer behaviour with questionnaire which was filled by 271 Hungarian students and 152 Slovakian students in Felvidék. According to the answers we could formulate clusters in which we classified the respondents based on their identity.We may use the results for interpreting groups as a segment and forming of marketing-mix fits to their national identity consciousness. A fogyasztókra vonatkozó elemzések szerint az új évezred fogyasztói arculatát meghatározó egyik fő hatás, hogy mindenki valamilyen kisebbséghez tartozik, ami marketinges értelemben az egyéni kezelésmód felértékelődését, a szegmensek fontosságának fokozódását jelenti. Jól elkülöníthető kisebbségeket alkotnak egy-egy országon belül az etnikai, nemzeti kisebbségek, így célszerűnek tűnik azok marketingszempontú vizsgálata, megismerése. Tanulmányunk a tömbhelyzetben élő felvidéki magyar kisebbség következő felnőtt generációjának nemzeti identitását vizsgálja, ami alapját képezheti egy kisebbségorientált marketing tevékenység kialakításának. A kérdőíves megkérdezés során 271 felvidéki magyar diák identitástudatát és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt lehetséges hatásait vizsgáltuk. A válaszok segítségével sikerült klasztereket kialakítanunk, melybe a válaszadókat identitásuk alapján besorolhatjuk. Az eredményeket a klaszterek elemzése és jellemzése után felhasználhatjuk az eltérő etnikai jellemzőkkel rendelkező csoportok szegmensként való értelmezésére, majd nemzeti azonosságtudatuknak megfelelő marketing-mix kialakítására.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Hungarian consumers in Felvidék
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Magyarok a Kárpát-medencében 2.
Dátum: 2017
Kötet: 16
ISSN: 2062-3712
ISBN: 978-615-80462-2-0
Oldalak: pp. 355-368
Sorozat neve: Közép-európai Monográfiák
Nyelv: magyar , angol
Konferencia neve: Magyarok a Kárpát-medencében : tudományos nemzetközi konferencia (2.) (2017) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/50378/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Kisebbség - magyar - Szlovákia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 367-368. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2020. aug. 04. 08:32
Utolsó módosítás: 2022. jan. 06. 13:25
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69755
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet