A passzív sportfogyasztás komplex elemzése

Balogh Renátó and Bácsné Bába Éva: A passzív sportfogyasztás komplex elemzése. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 1-2. pp. 37-52. (2020)

[thumbnail of jelenkori_015_001-002_037-052.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_015_001-002_037-052.pdf

Download (408kB) | Preview

Abstract

Az alacsony fogyasztói érdeklődés a magyar klubok üzleti alapú működésének egyik legfőbb gátja, éppen ezért a passzív sportfogyasztás vizsgálata felettébb szükségszerű a magyar labdarúgásban. Kutatásunkban a passzív sportfogyasztás komplex elemzését végeztük el, amely a szurkolókra és a mérkőzésektől távolmaradókra egyaránt kiterjedt. Vizsgálati módszerünk a szurkolók esetében szurkolói motivációs skála, míg a távolmaradók esetében sportfogyasztástól való tartózkodási skála volt. A skálák megbízhatóságát Cronbach-alfa érték számítással teszteltük, melynek eredménye a legtöbb faktor esetében meghaladta az elvárt küszöbértéket. Kutatási eredményeink cáfolják azt a közvélekedést, hogy a sikertelenség központi szerepet játszik az alacsony nézői érdeklődésben. Vizsgálatunk során arra a következtetésre jutottunk, hogy a szurkolókat, nézőket a siker helyett, inkább az olyan szocio-kulturális tényezők csalogatják ki a stadionokba, mint a csapattal való azonosulás és ahhoz való lojalitás. Abstract: One of the main obstacles of the business-based operation of Hungarian football clubs is low consumer interest. Because of this reason the examination of passive sports consumption in Hungarian football is very necessary. In our research, we conducted a complex analysis of passive sports consumption, including both the fans and those absent from the stands. For the latter a scale measuring absence from sport consumption and for the fans a “fan motivation scale” was used. The reliability of the scales was tested by Cronbach's alpha calculation, which resulted in exceeding the expected threshold for most factors. Our research results refute the notion that failure plays a central role in low viewer interest. Our study concludes that socio-cultural factors, such as identifying with and loyal to the team, tend to attract fans, spectators rather than success.

Item Type: Article
Heading title: Fogyasztói szokások és piacorientáció
Journal or Publication Title: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Date: 2020
Volume: 15
Number: 1-2
ISSN: 1788-7593
Page Range: pp. 37-52
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/69769/
DOI: 10.14232/jtgf.2020.1-2.37-52
Uncontrolled Keywords: Sportmarketing, Fogyasztói magatartás
Additional Information: Bibliogr.: p. 49-52. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2020. Aug. 05. 08:44
Last Modified: 2020. Aug. 05. 08:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69779

Actions (login required)

View Item View Item