Foreign language learning of hearing impaired children

Pintér Petra Orsolya: Foreign language learning of hearing impaired children. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019. pp. 135-159. (2013)

[thumbnail of english_and_american_otdk_2007-2011_135-159.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
english_and_american_otdk_2007-2011_135-159.pdf

Letöltés (589kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In my discussion about the foreign language (FL) learning of Hungarian hearing impaired children, I intend to prove that it is not self-evident that verbal Hungarian is their mother tongue just because their nationality is Hungarian, thus it is not necessarily worth teaching a FL through spoken Hungarian. I focus on the question of mother tongue, as teaching a FL is affected by one’s native language (Kárpáti 2004:166). I am interested in why it is so difficult to define a hearing impaired child’s mother tongue, and why it is so difficult to teach a hearing impaired student his or her native language and / or a FL.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019
Dátum: 2013
ISBN: 978-963-306-214-2
Oldalak: pp. 135-159
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/71174/
Kulcsszavak: Idegen nyelv tanulása, Idegen nyelv tanítása - gyermekeknek, Siketek
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 158-159. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2021. jan. 16. 10:28
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 13:45
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71389
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet