VBA program fejlesztése feladatsorok dokumentumainak generálására

Fabulya Zoltán: VBA program fejlesztése feladatsorok dokumentumainak generálására. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 139-143. (2020)

[thumbnail of jelenkori_015_003-004_139-143.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_015_003-004_139-143.pdf

Download (333kB) | Preview

Abstract

Az online oktatás során a távoli számonkérés megkövetelte, hogy olyan új technikákat alkalmazzunk, mellyel minimálisra csökkenthetők az ellenőrzés korlátozottságából adódó visszaélési lehetőségek. Eltérő feladatsorokkal megoldhatjuk, hogy az egyszerre vizsgázók a megoldásaikat egymással megosztva ne tudjanak érdemtelenül több ponthoz jutni. Viszont nagyszámú vizsgázó esetén manuálisan elkészíteni egyedi feladatsorokat nem lehetséges. Olyan VBA programra nyílt igény, mely egy feladattárból állítja össze a kívánt mennyiségben Word dokumentumként a megoldandó feladatsort. Ehhez fel kellett mérni, hogy a feladattár legalább hány feladatot tartalmazzon, milyen szerkezetű legyen. A dokumentumokat generáló programmal elérhető, hogy minden vizsgázó egyedi feladatsort kapjon, melyek bár tartalmazhatnak közös feladatokat, de ezek száma kellően alacsony szinten tartható a feladattár méretétől függően. Abstract: In online education, remote accountability has required the use of new techniques to minimize the potential for abuse due to limited control. With different sets of tasks, we can solve it so that the candidates at the same time cannot get unnecessarily more points by sharing their solutions with each other. However, in the case of a large number of candidates, it is not possible to create individual task sets manually. There is a need for a VBA program that compiles the required number of tasks from a task store as a Word document. To do this, it was necessary to assess how many tasks the task store should contain and what its structure should be. The document generation program allows each candidate to receive a unique set of tasks, which, although they may include common tasks, can be kept at a sufficiently low level depending on the size of the task pool.

Item Type: Article
Heading title: Digitális adatkezelés és vizualizáció
Journal or Publication Title: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Date: 2020
Volume: 15
Number: 3-4
ISSN: 1788-7593
Page Range: pp. 139-143
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/71736/
DOI: 10.14232/jtgf.2020.3-4.139-143
Uncontrolled Keywords: Programozás, Pedagógia - digitális
Additional Information: Bibliogr.: 143. p. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Subjects: 01. Natural sciences
01. Natural sciences > 01.02. Computer and information sciences
01. Natural sciences > 01.02. Computer and information sciences > 01.02.01. Computer sciences, information science and bioinformatics
05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics)
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics) > 05.03.01.01. Education: systems and institutions, teaching and learning
Date Deposited: 2021. Feb. 05. 13:44
Last Modified: 2021. Feb. 05. 13:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71782

Actions (login required)

View Item View Item