Magyar nyelvű közgazdászképzés a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen

Bessenyei István: Magyar nyelvű közgazdászképzés a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen.

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_116-124.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_116-124.pdf

Letöltés (748kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A szerző több mint 15 éve tanít a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaságés Gazdálkodástudományi Karának magyar tagozatán, s ez lehetőséget nyújt az ottani és a hazai közgazdászképzésben szerzett tapasztalatok összevetésére. Ebben a tanulmányban arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen tényezők járultak hozzá a kolozsvári magyar nyelvű közgazdászképzés sikereihez. Ezekről a sikerekről egyrészt a nemzetközi vállalati esettanulmány versenyeken elért eredmények tanúskodnak másrészt a végzett hallgatók karrierútjai. Szemügyre véve az oktatók tevékenységét, a tanulmány fő következtetése az, hogy a sikerek hátterében az egyetem falain túlmutató, sokrétű, intenzív kapcsolati háló húzódik meg, mely az egyetemen folyó képzést összekapcsolja a középiskolákkal, a vállalatokkal, az egyetemen kívül működő diákszervezetekkel, valamint a külföldi társintézményekkel. A számos irányban fenntartott, sokrétű kapcsolatrendszer működtetésének szemügyre vétele a hazai közgazdászképzés színvonalának emelése szempontjából is fontos tanulságokat hordoz. The author has been teaching at the Hungarian Section of the Faculty of Economics and Business Administration of the University Babes-Bolyai of Cluj-Napoca for more than 15 years. This provides an opportunity to compare the experience gained in the teaching of economists in Hungary and there. In this paper, we seek to answer the question of what factors contributed to the success of the Hungarian-language training in economics in Cluj-Napoca. These successes are evidenced, on the one hand, by the results achieved in international corporate case study competitions and, on the other hand, by the career paths of graduates. Concentrating on the activities of the lecturers, the main conclusion of the study is that behind the successes lies a diverse, intensive network of contacts reaching beyond the walls of the university. This knowledge network connects university education with secondary schools, firms, non-university student organizations, and foreign partner institutions. Examining the operation of this network of relationships maintained in many directions also carries important lessons for raising the standard of Hungarian bisiness education.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Training in economics in Hungarian at the Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca
Rovatcím: Regionális és lokális gazdaságfejlesztés
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 116-124
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2019
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.8
Kulcsszavak: Felsőoktatás - magyar - Románia - 21. sz., Oktatásügy - Románia - 21. sz., Közgazdászképzés - magyar - Románia - 21. sz.
Megjegyzések: Bibliogr.: 124. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2021. feb. 16. 09:45
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 15:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72007
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet