A digitalizáció az Óperencián és az üveghegyen is túl : az Ipar 4.0-hoz vezető út online kurzusokon keresztül

Majó-Petri Zoltán: A digitalizáció az Óperencián és az üveghegyen is túl : az Ipar 4.0-hoz vezető út online kurzusokon keresztül. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 177-187. (2020)

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_177-187.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_177-187.pdf

Download (582kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatási piacokon belül nem csak az oktatási portfólió és az intézményrendszer van mozgásban 2010 óta, de átalakulóban van a tartalom fogyasztása is. A tanteremmel és a tanári jelenléttel leírható elsődleges fogyasztási mintázatok a digitális transzformáció mentén, a tömeges személyre szabás eszközrendszerével üzemszerűen működtethetők az online térben is: több tíz millió hallgatója van az online kurzusoknak világszerte. A cikkben egy generalista megközelítés mentén azt mutatom be, hogyan alakult ki ennek platform gazdasági modellje, kik ennek legnagyobb üzleti szereplői, milyen jellemző volumenekkel találkozhatunk. A magyarázó változók feltárása mellett bemutatásra kerül, hogy miért lehet sikeres egy MOOC (Massive Open Online Course) alapú képzési portfólió hosszabbtávon, és milyen átmeneti hibrid megoldások állnak előttünk annak érdekében, hogy az Ipar 4.0 megvalósításához szükséges oktatási transzformáció mozgásba lendüljön Magyarországon is. Higher education has experienced changes not only in announced courses and institutional system since 2010, but consumption has also been transformed. Primary patters characterized by a classroom and the presence of a teacher change through digital transformation. Webinars and online courses can be operationally implemented on the internet by the instrument of mass personalization. Today, online courses have tens of millions of students worldwide. The article presents how its platform business model has developed, who its major business actors are and what volumes we can find. In addition to exploring the explanatory variables, I describe why an MOOCbased (Massive Open Online Course) education can be successful and sustainable. On this basis, it is practical to develop hybrid solutions even in the short term to facilitate the educational system required for the implementation of Industry 4.0 in Hungary.

Item Type: Article
Other title: Digitalization beyond a land far, far away: the path to Industry 4.0 through online courses
Heading title: Ipar 4.0, digitális gazdaság, digitalizáció : mesterséges intelligencia és közgazdaságtan
Journal or Publication Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Date: 2020
Page Range: pp. 177-187
Language: Hungarian
Event Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.12
Uncontrolled Keywords: Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Pedagógia - digitális
Additional Information: Bibliogr.: p. 186-187. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics)
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics) > 05.03.01.01. Education: systems and institutions, teaching and learning
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics) > 05.03.01.01. Education: systems and institutions, teaching and learning > 05.03.01.01.05. Higher education
Date Deposited: 2021. Feb. 16. 10:15
Last Modified: 2021. Feb. 16. 12:09
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72011

Actions (login required)

View Item View Item