Nem fiatalnak való vidék? : a Csongrád megyei szervezetek munkáltatói márkájának vizsgálata

Farkas Tamás; Honti Tamás: Nem fiatalnak való vidék? : a Csongrád megyei szervezetek munkáltatói márkájának vizsgálata.

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_234-249.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_234-249.pdf

Letöltés (628kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A munkáltatói márka (employer brand) viszonylag új keletű kifejezés Magyarországon, célja elsősorban az új munkaerő megszerzése és a jelenlegi munkatársak megtartása. Szinte közhelyes megállapításnak tűnik már, hogy az utóbbi években Magyarországon a legtöbb szervezet munkaerőhiánnyal küzd, ezért újabb és átgondoltabb akciókra van szükség a tehetségek megtartásához. Kérdőíves kutatásunk során megvizsgáltuk, hogy a Csongrád megyei fiatalok hogyan vélekednek a megyében található foglalkoztatókról. Mitől vonzó egy munkáltató? Milyen tényezők játszanak szerepet az elhelyezkedésükben? Ha elköltöznének a megyéből, azt miért tennék? Azt találtuk, hogy a Csongrád megyei fiatalok számára a legfontosabb tényezők egy munkahely kiválasztásakor a fizetés és juttatás, a munka-magánélet egyensúlya és a kellemes munkakörnyezet. The term employer brand is relatively new in Hungary, aimed mainly at acquiring new and retaining current employees. It is close to be a cliche to say that in recent years most organization in Hungary are struggling with labor shortages, so new and more thoughtful actions are needed to retain talent. With our questionnaire research we examined how young people in Csongrád County think about the local employers. What makes an employer attractive? What factors play a role in their choice? If they were to move out of the county, why would they do that? We found that the most important factors for young people in Csongrád County when choosing a job are salary, work-life balance and a pleasant work environment.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: No country for young men? Examination of the employer brand of Csongrád county organizations
Rovatcím: Marketing-menedzsment trendek, kihívások
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 234-249
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.16
Kulcsszavak: Kérdőíves felmérés, Munkavállalás - érvényesülés - Magyarország - regionális, Csongrád-megye, Munkaerő-gazdálkodás, Márkanév
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 247-249. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2021. feb. 16. 10:49
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:36
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72015
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet