A szemkamerás kutatás módszertani lehetőségei : a módszer tudományos felhasználásának irodalmi áttekintése

Lázár Erika: A szemkamerás kutatás módszertani lehetőségei : a módszer tudományos felhasználásának irodalmi áttekintése. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 265-280. (2020)

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_265-280.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_265-280.pdf

Download (779kB) | Preview

Abstract

A marketingkutatás folyamatos fejlődése mellett azt látjuk, hogy a neuromarketing módszertani lehetőségei korlátozottan tudnak megjelenni mind a tudományos kutatásokban, mind pedig a piaci gyakorlatban. Bár a tudástermelés folyamatos, mégsem tűnik egyértelműen tisztázottnak, mely kutatási problémák esetében kívánatos, ajánlott vagy éppen kérdéses az eszköz használata. A nemzetközi és hazai forrásokra támaszkodó szisztematikus irodalmi áttekintés célja a szemkamerás módszertannal (eye tracking) kapcsolatos jelenlegi ismereteink összegyűjtése és rendszerezése a marketing és az ehhez szorosan kapcsolódó tudományterületeken megjelent publikációk feldolgozása révén. Az eszköz felhasználásának lehetőségeire fókuszálva a kiválasztott tudományterületeken 2015 óta megjelent publikációk előre meghatározott szempontrendszer szerint kerülnek elemzésre, és az így ismeretek szintetizálása mentén foglalom össze az eszköz felhasználási lehetőségeit.

Item Type: Article
Heading title: Marketing-menedzsment trendek, kihívások
Journal or Publication Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Date: 2020
Page Range: pp. 265-280
Language: Hungarian
Event Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.18
Uncontrolled Keywords: Marketing
Additional Information: Bibliogr.: p. 278-280. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
05. Social sciences > 05.02. Economics and business > 05.02.03. Business and management
05. Social sciences > 05.02. Economics and business > 05.02.03. Business and management > 05.02.03.10. Marketing
Date Deposited: 2021. Feb. 16. 10:59
Last Modified: 2021. Feb. 16. 10:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72017

Actions (login required)

View Item View Item