Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben

Kóródi Márta; Mondok Anita; Szabó Attila: Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben.

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_350-366.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_350-366.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A turisztikai teljesítmény növelése az Alföld jelentős részén a belföldi turisták utazási hajlandóságának függvénye, ezért mind a termékfejlesztés, mind a desztinációmenedzsment szempontjából fontos az utazási motivációk beazonosítása. A célterületi belföldi turizmusban résztvevők körében végzett (2019) nagymintás (n=1037) felmérés a képzeteket, ismereteket, motivációkat, mint a turisztikai fogyasztói szokásokat meghatározó tényezőket tárja fel, összefüggéseket keres a belföldi utazási jellemzők, a desztináció ismertsége és az utazási döntés befolyásolhatósága között. A kapott eredmények, főként a belföldi utazások iránt megnyilvánuló általános nyitottság segítenek abban, hogy a térség egyedi adottságainak kihasználásával, a turizmus minél több szegmensének érintésével komplex élménycsomagokat nyújtó összetett turisztikai fejlesztés induljon el a desztinációban. From the point of view of successful tourism product development and destination management it is important to identify the travel motivations that determine the expectations of the experience and hence the satisfaction. The large-scale survey among domestic tourism participants (n=1037) reveals ideas, knowledge and motivations as determinants of tourism consumer habits, explores the relationship between domestic travel characteristics, destination awareness and the suggestibility of travel decisions. The results obtained, especially the general openness to domestic travel. Based on the research results, the tourism-specific motivations of the destination can be identified, on which further product development and experience management methods can be based.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Attitudes and experiences concepts in the travel decisions of domestic tourists of the "Hungarian Great Plain"
Rovatcím: Lehetőségek és kihívások a Dél-Alföld turizmusában
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 350-366
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2019
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.24
Kulcsszavak: Idegenforgalom - Magyarország - regionális - 21. sz., Turizmus - Alföld - 21. sz.
Megjegyzések: Bibliogr.: 366. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.07. Társadalom- és gazdaságföldrajz
Feltöltés dátuma: 2021. feb. 16. 12:35
Utolsó módosítás: 2023. már. 20. 15:32
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72023
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet