Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben

Kóródi Márta and Mondok Anita and Szabó Attila: Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 350-366. (2020)

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_350-366.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_350-366.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A turisztikai teljesítmény növelése az Alföld jelentős részén a belföldi turisták utazási hajlandóságának függvénye, ezért mind a termékfejlesztés, mind a desztinációmenedzsment szempontjából fontos az utazási motivációk beazonosítása. A célterületi belföldi turizmusban résztvevők körében végzett (2019) nagymintás (n=1037) felmérés a képzeteket, ismereteket, motivációkat, mint a turisztikai fogyasztói szokásokat meghatározó tényezőket tárja fel, összefüggéseket keres a belföldi utazási jellemzők, a desztináció ismertsége és az utazási döntés befolyásolhatósága között. A kapott eredmények, főként a belföldi utazások iránt megnyilvánuló általános nyitottság segítenek abban, hogy a térség egyedi adottságainak kihasználásával, a turizmus minél több szegmensének érintésével komplex élménycsomagokat nyújtó összetett turisztikai fejlesztés induljon el a desztinációban. From the point of view of successful tourism product development and destination management it is important to identify the travel motivations that determine the expectations of the experience and hence the satisfaction. The large-scale survey among domestic tourism participants (n=1037) reveals ideas, knowledge and motivations as determinants of tourism consumer habits, explores the relationship between domestic travel characteristics, destination awareness and the suggestibility of travel decisions. The results obtained, especially the general openness to domestic travel. Based on the research results, the tourism-specific motivations of the destination can be identified, on which further product development and experience management methods can be based.

Item Type: Article
Other title: Attitudes and experiences concepts in the travel decisions of domestic tourists of the "Hungarian Great Plain"
Heading title: Lehetőségek és kihívások a Dél-Alföld turizmusában
Journal or Publication Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Date: 2020
Page Range: pp. 350-366
Language: Hungarian
Event Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.24
Uncontrolled Keywords: Idegenforgalom - Magyarország - regionális - 21. sz., Turizmus - Alföld - 21. sz.
Additional Information: Bibliogr.: 366. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.07. Social and economic geography
05. Social sciences > 05.07. Social and economic geography > 05.07.04. Transport planning and social aspects of transport
05. Social sciences > 05.07. Social and economic geography > 05.07.04. Transport planning and social aspects of transport > 05.07.04.03. Mobility, tourism, transportation and logistics
Date Deposited: 2021. Feb. 16. 12:35
Last Modified: 2021. Feb. 16. 12:35
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72023

Actions (login required)

View Item View Item