Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában

Fizel Natasa and Piczil Márta: Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 82-96. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_001_082-096.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_082-096.pdf

Download (189kB) | Preview

Abstract

A hallgatói vélemények ismerete fontos a képzőintézmények számára. Értékes információkat jelenthet a hallgatók szakmával kapcsolatos előzetes elképzeléseinek felmérése, majd a tanulmányok végén a tapasztalatok monitorozása. Kvantitatív vizsgálatunk fókuszában a képzésbe belépő (N=39), illetve sikeres záróvizsgát tett hallgatók (N=44) álltak. Az adatgyűjtés nyitott és Likert-skálás kérdések alkalmazásával történt. Az adatok feldolgozása után megállapítható, hogy a tanulmányaikat kezdő hallgatók nyitottak, a képzés éveiben pedig – visszajelzéseik alapján – megkapják azt a tudást, azokat az elméleti ismereteket és gyakorlati terepeken szerzett jártasságot, melyek birtokában elkezdhetik a segítő tevékenységet. Fontos és szükséges a hallgatói ismeretek, vélemények feltérképezése, és az eredmények beépítése a képzésbe. Érdemes rendszeressé tenni a vizsgálatokat és bővíteni a felmért területek körét.

Item Type: Article
Heading title: Műhely
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2021
Volume: 61
Number: 1
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 82-96
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/
Uncontrolled Keywords: Pedagógus hivatás, Tanárképzés - Magyarország
Additional Information: Bibliogr. : 96. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2021. Jun. 22. 09:41
Last Modified: 2023. Mar. 03. 08:04
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72888

Actions (login required)

View Item View Item