Gulyás László: Szeged város kulturális gazdasága különös tekintettel a Móra Ferenc Múzeumra. In: "Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb" : tanulmányok a gazdálkodás-és szervezéstudományok köréből : 2009-2017, (17). pp. 189-196. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
kek_mono_017_189-196.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
The main objective of any urban competition should necessarily be economic growth or development, as well as constant rise in the given town’s revenue. The role of cultural economy in urban competition has recently been upgraded. First part of our study examines the role of cultural economy in urban competitions. Second part of our study examines museums as part of cultural economy through Hungarian examples, for example Móra Ferenc Museum of Szeged.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Other title: | Cultural economy of Szeged particularly Museum of Móra Ferenc |
Journal or Publication Title: | "Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb" : tanulmányok a gazdálkodás-és szervezéstudományok köréből : 2009-2017 |
Date: | 2018 |
Volume: | 17 |
ISSN: | 2062-3712 |
ISBN: | 978-615-80462-4-4 |
Page Range: | pp. 189-196 |
Series Name: | Közép-európai Monográfiák |
Language: | Hungarian, English |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/73178/ |
Uncontrolled Keywords: | Gazdasági élet - Magyarország - regionális, Gazdasági élet - Szeged |
Additional Information: | Bibliogr.: 196. p. ; összefoglalás angol nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2021. Aug. 16. 11:12 |
Last Modified: | 2022. Jan. 06. 15:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73199 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |