Csonka Zsófia; Berényi László: CSR motives of companies : opinions of business and state science students.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
proceedings_of_isaep_2020_118-122.pdf Letöltés (564kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Corporate social responsibility (CSR) covers both ethical and business considerations in initiatives. There are several concepts and opinions outlined the role of CR in recent decades. A better understanding of opinion patterns can contribute to developing more inclusive strategies in the field. This study compares the opinions of business and state science students about the company’s motives for dealing with CSR. The results do not show significant differences by any grouping factors of the research. Nevertheless, cluster analysis explored three different patterns. One of these considers CSR primarily as the tools for solving environmental or social problems; others have a business-oriented approach.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Proceedings of the International Symposium on Analytical and Environmental Problems |
Dátum: | 2020 |
Kötet: | 26 |
ISBN: | 978-963-306-771-0 |
Oldalak: | pp. 118-122 |
Nyelv: | angol |
Konferencia neve: | International Symposium on Analytical and Environmental Problems (26.) (2020) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/73792/ |
Kulcsszavak: | Vezetés - vállalati, Társadalmi felelősség |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 122. p. ; összefoglalás angol nyelven |
Szakterület: | 01. Természettudományok 01. Természettudományok > 01.05. Föld- és kapcsolódó környezettudományok |
Feltöltés dátuma: | 2021. nov. 17. 09:04 |
Utolsó módosítás: | 2022. aug. 08. 15:39 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73971 |
![]() |
Tétel nézet |