CSR motives of companies : opinions of business and state science students

Csonka Zsófia; Berényi László: CSR motives of companies : opinions of business and state science students.

[thumbnail of proceedings_of_isaep_2020_118-122.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
proceedings_of_isaep_2020_118-122.pdf

Letöltés (564kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Corporate social responsibility (CSR) covers both ethical and business considerations in initiatives. There are several concepts and opinions outlined the role of CR in recent decades. A better understanding of opinion patterns can contribute to developing more inclusive strategies in the field. This study compares the opinions of business and state science students about the company’s motives for dealing with CSR. The results do not show significant differences by any grouping factors of the research. Nevertheless, cluster analysis explored three different patterns. One of these considers CSR primarily as the tools for solving environmental or social problems; others have a business-oriented approach.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Proceedings of the International Symposium on Analytical and Environmental Problems
Dátum: 2020
Kötet: 26
ISBN: 978-963-306-771-0
Oldalak: pp. 118-122
Nyelv: angol
Konferencia neve: International Symposium on Analytical and Environmental Problems (26.) (2020) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/73792/
Kulcsszavak: Vezetés - vállalati, Társadalmi felelősség
Megjegyzések: Bibliogr.: 122. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 01. Természettudományok
01. Természettudományok > 01.05. Föld- és kapcsolódó környezettudományok
Feltöltés dátuma: 2021. nov. 17. 09:04
Utolsó módosítás: 2022. aug. 08. 15:39
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73971
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet