A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül

Újhegyi Éva: A szövegértési képesség fejlesztése kisiskoláskorban olvasási stratégiák alkalmazásával szépirodalmi szövegeken keresztül.

[thumbnail of hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_061-072.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_061-072.pdf

Download (309kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a szövegértő olvasási képesség fejlesztésének gyakorlatával foglalkozik, és bemutat egy vizsgálatot, amely az olvasási stratégiák módszerének alkalmazására épült. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy az olvasási stratégiák fokozatos bevezetése és alkalmazása milyen hatást vált ki rövid távon a harmadik osztályos tanulók szövegértésében. A módszer elméleti háttere Steklács János (2013) kísérleti fejlesztőprogramján alapul. A vizsgálat 13 fős mintán történt. Az előzetes feltevést – miszerint a módszer hatékonysága és pozitív hatásai egy tizenkét héten át tartó fejlesztési időszak után már megmutatkoznak – az eredmények igazolták. A tanulmány egy kis mintán elvégzett vizsgálat eredményeinek és következtetéseinek alapján az olvasási stratégiák tanítási gyakorlatban való hosszú távú alkalmazásának célszerűségét erősíti meg.

Item Type: Conference or Workshop Item
Journal or Publication Title: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
Date: 2021
Volume: 2
ISBN: 978-615-5946-44-8
Page Range: pp. 61-72
Language: Hungarian
Event Title: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74050/
Uncontrolled Keywords: Képességfejlesztés - általános iskola, Szövegértés - általános iskola
Additional Information: Bibliogr.: p. 71-72. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 06. Humanities
06. Humanities > 06.02. Languages and Literature
Date Deposited: 2021. Nov. 02. 09:08
Last Modified: 2022. Nov. 08. 10:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74056

Actions (login required)

View Item View Item