The Last Bookstore : könyvesbolt az újmédia korában

Tisza Eleonóra Márta: The Last Bookstore : könyvesbolt az újmédia korában. In: Móra Akadémia : szakkollégiumi tanulmánykötet 9., (9). pp. 83-92. (2021)

[thumbnail of moraakademia_009_083-092.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
moraakademia_009_083-092.pdf

Letöltés (400kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The aim of the study is to examine how The Last Bookstore, a Los Angeles based independent bookstore, functions in the age of new media. In recent years, the bookshop had changed the whole concept of independent bookshops and had raised the practice of book shopping to a revolutionary new level. My case study introduces the Instagram communication of The Last Bookstore because social media is an especially useful tool nowadays. Moreover, my research focuses on the difference between the business model of online and offline shopping and how customers interact with these models. Lastly, I deal with the design of the building and the notion of nostalgia and nostalgic elements in the book industry.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: The Last Bookstore: bookshop in the age of new media
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Móra Akadémia : szakkollégiumi tanulmánykötet 9.
Dátum: 2021
Kötet: 9
ISSN: 2064-809X
Oldalak: pp. 83-92
Sorozat neve: Móra Akadémia
Nyelv: magyar , angol
Konferencia neve: Móra Kárpát-medencei Interdiszciplináris Szakkollégiumi Konferencia (3.) (2019) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74119/
Kulcsszavak: Könyvkereskedelem - USA - 21. sz., Média - közösségi
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 90-91. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2022. jan. 04. 09:18
Utolsó módosítás: 2022. aug. 02. 14:35
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74126
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet