Digital transformation trends in music teaching and training systems

Asztalos Bence: Digital transformation trends in music teaching and training systems. In: "Liszt 210" : tanulmánykötet. pp. 117-125. (2022)

[thumbnail of enek_zene_tanszek_2022_117-125.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
enek_zene_tanszek_2022_117-125.pdf

Letöltés (560kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The pandemic has greatly accelerated the need for modernisation and digital transformation of education and training systems. NERa2 (A New Era of Digital Platforms in Music Education) Erasmus+ Strategic Partnership emphasises digital creativity in teaching and focuses to actively contribute and support the process of recovery. The partnership promotes intercultural dialogue approaches linking digitalised music education and training. Higher education institutes from various parts of Europe bring their digital music pedagogical expertise to provide a universal and comprehensive tool for the international academic environment based on real practice and experience. The study examines NERa’s implementation of digital components and viewpoints into the traditional music teaching and training systems.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: "Liszt 210" : tanulmánykötet
Dátum: 2022
ISBN: 978-615-5946-61-5
Oldalak: pp. 117-125
Sorozat neve: A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai
Nyelv: angol
Konferencia neve: Nemzetközi Zenei Konferencia a Bartók, Liszt évfordulók jegyében (22.) (2021)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74239/
Kulcsszavak: Zenei nevelés, Digitális oktatás - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: 125. p. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. feb. 22. 09:51
Utolsó módosítás: 2022. feb. 22. 09:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74381
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet