A konstruktivista szemlélet és a drámajátékok hasznosulása az etikaoktatás gyakorlatában

Csató Anita: A konstruktivista szemlélet és a drámajátékok hasznosulása az etikaoktatás gyakorlatában. In: Módszertani közlemények, (60) 1. pp. 23-28. (2020)

[thumbnail of modszertani_060_001_023-028.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_060_001_023-028.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A recurring problem with ethics education is the answer to the question: What is the purpose of the subject: learning Philosophy / ethics history? The general cultivation o f the moral sense? Among the objectives o f the subject w e can find both objectives. In my study, I would like to highlight how emphasizing a constructivist approach in ethics education can contribute to the achievement of the course objectives. Another important goal o f my work is to show how drama pedagogy is related to the constructivist approach and how w e can use the tools o f drama pedagogy in ethics education. In my study, I present an example o f how we can use drama pedagogy in ethics education and how it relates to constructivism - which, in my opinion, can make moral education more successful.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Constructivist theory and drama games in the practice of ethics education
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2020
Kötet: 60
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 23-28
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74584/
Kulcsszavak: Drámapedagógia, Erkölcsi nevelés - iskolai
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 27-28. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2022. már. 09. 08:31
Utolsó módosítás: 2022. már. 09. 08:31
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74592
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet