A drámapedagógia kapcsolata más tudományterületekkel

Nádas Nóra: A drámapedagógia kapcsolata más tudományterületekkel. In: Módszertani közlemények, (60) 4. pp. 3-22. (2020)

[thumbnail of modszertani_060_004_003-022.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_060_004_003-022.pdf

Letöltés (6MB)

Absztrakt (kivonat)

In this paper, I study the connection of drama pedagogy to other fields of science especially to foreign language teaching. It appears from the literature that drama pedagogy plays a key role in communicative language teaching, as dramatic activities prevail in action-oriented language teaching approach exceedingly well. From a developmental psychological point of view drama games add to personal development and help with disappearing of social and emotional inhibitions. As a result, development can be experienced in creative thinking, self-expression, self-awareness, empathy, problem solving, stress management and communication. This helps with developing of communicative competence because using drama techniques creates such a meaningful context, in which students have to answer not only linguistically correct, but also they have to understand different emotions, types of behavior and intentions to have successful interactions. Consequently, drama pedagogy contributes significantly to realising the aims of communicative language teaching.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The connection of drama pedagogy to other fields of science
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2020
Kötet: 60
Szám: 4
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 3-22
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74589/
Kulcsszavak: Drámapedagógia, Személyiségfejlesztés, Idegen nyelv tanítása - módszer, Pedagógia - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 19-21. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2022. már. 09. 10:59
Utolsó módosítás: 2022. már. 09. 10:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74603
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet