A tanári munka eredményességét meghatározó attitűdök, nézetek és tudás hatása és változása a pályakezdő és az újrakezdő pedagógusok körében

Fodor Zoltán Miklós: A tanári munka eredményességét meghatározó attitűdök, nézetek és tudás hatása és változása a pályakezdő és az újrakezdő pedagógusok körében. In: Módszertani közlemények, (60) 4. pp. 47-65. (2020)

[thumbnail of modszertani_060_004_047-065.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_060_004_047-065.pdf

Letöltés (5MB)

Absztrakt (kivonat)

The study is about changes in the teacher’s career path and their effects on pedagogical success. It is well known that different types of knowledge provide the basis for pedagogical success in interpersonal relationships, complemented by the continuous, reflexive development of attitude and view. The role of trainers and mentors is the role of these components. Specific measurements in the study show the impact of pedagogical, psychological and sociological knowledge learned during training on pedagogical effectiveness for re-starting, re-entering educators. As they get back to work - unlike traditional graduates, beginners - they rearrange their existing schema sets, while being able to update their views and attitudes in a practical and short period of time.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Impact and change of attitudes, views and professional knowledge determining the effectiveness of teaching among beginners and re-starting teachers
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2020
Kötet: 60
Szám: 4
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 47-65
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74589/
Kulcsszavak: Pedagógus hivatás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 64-65. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2022. már. 09. 11:37
Utolsó módosítás: 2022. már. 09. 11:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74606
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet