Borbély Ildikó: Kutatási design : egy 9 hetes mindfulness alapú stresszredukciós program hatásának vizsgálata iskolai környezetben. In: Módszertani közlemények, (60) 4. pp. 66-73. (2020)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_060_004_066-073.pdf Letöltés (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Research shows that school is the place where students experience the most apathy, boredom, stress and anxiety. Mindfulness has proven to be an effective method of reducing stress, anxiety and depression, thereby increasing psychological well-being and psychological flexibility. This study outlines a possible research design to examine the effectiveness of mindfulness in a school setting to reduce student anxiety and stress levels.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Egyéb cím: | Research design : to investigate the impact of a 9 week Mindfulness-Based Stress Reduction Program in school environment |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2020 |
Kötet: | 60 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 66-73 |
Nyelv: | magyar , angol |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74589/ |
Kulcsszavak: | Szorongás - iskolai, Pszichológia, Iskolai nevelés |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 72-73. ; összefoglalás angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2022. már. 09. 11:42 |
Utolsó módosítás: | 2022. már. 09. 11:42 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74607 |
![]() |
Tétel nézet |