Kutatási design : egy 9 hetes mindfulness alapú stresszredukciós program hatásának vizsgálata iskolai környezetben

Borbély Ildikó: Kutatási design : egy 9 hetes mindfulness alapú stresszredukciós program hatásának vizsgálata iskolai környezetben. In: Módszertani közlemények, (60) 4. pp. 66-73. (2020)

[thumbnail of modszertani_060_004_066-073.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_060_004_066-073.pdf

Download (2MB)

Abstract

Research shows that school is the place where students experience the most apathy, boredom, stress and anxiety. Mindfulness has proven to be an effective method of reducing stress, anxiety and depression, thereby increasing psychological well-being and psychological flexibility. This study outlines a possible research design to examine the effectiveness of mindfulness in a school setting to reduce student anxiety and stress levels.

Item Type: Article
Other title: Research design : to investigate the impact of a 9 week Mindfulness-Based Stress Reduction Program in school environment
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2020
Volume: 60
Number: 4
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 66-73
Language: Hungarian, English
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74589/
Uncontrolled Keywords: Szorongás - iskolai, Pszichológia, Iskolai nevelés
Additional Information: Bibliogr.: p. 72-73. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2022. Mar. 09. 11:42
Last Modified: 2022. Mar. 09. 11:42
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74607

Actions (login required)

View Item View Item