English L2 thematic vocabulary acquisition through graded readers : a single-participant study

Aradi Csenge: English L2 thematic vocabulary acquisition through graded readers : a single-participant study. In: EduLingua, (7) 1. pp. 25-45. (2021)

[thumbnail of edulingua_2021_001_025-045.pdf] Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2021_001_025-045.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

This paper investigates multiple aspects of incidental vocabulary acquisition through a series of thematically connected graded texts (crime stories) designed for English L2 learners. In line with some of the main trends in L2 extensive reading research, the study focuses on the effects of extensive reading on vocabulary growth, contextual and syntactic use of target items, and the enhancement of L2 associative networks. The pre-test/post-test research design employed multiple measurement instruments, including a lexical familiarity assessment scale and a sentence production task. Results indicate improvement on all the three measured aspects of vocabulary acquisition, with vocabulary growth and associative recall being the most salient benefits of the reading process.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2021
Kötet: 7
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 25-45
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74608/
DOI: 10.14232/edulingua.2021.1.2
Kulcsszavak: Angol nyelv tanulása - módszer, Angol nyelv tanítása - módszer, Szókincs - angol nyelv tanulása
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 35-38. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2022. már. 08. 15:36
Utolsó módosítás: 2022. már. 08. 15:36
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74610
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet