A párizsi-fogyasztási és -vásárlási szokások felmérése

Mihalkó József: A párizsi-fogyasztási és -vásárlási szokások felmérése. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (16) 1-2. pp. 19-31. (2021)

[thumbnail of jelenkori_016_001-002_019-031.pdf] Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_016_001-002_019-031.pdf

Letöltés (310kB)

Absztrakt (kivonat)

A húsipar egyik legjellegzetesebb terméke a párizsi vagy parizer, amely nagyon megosztja a fogyasztókat, a gyerekek többnyire szeretik, azonban leginkább a felnőtt emberek igyekeznek elkerülni ezt a húskészítményt az összetétel, valamint a gyártástechnológia mivolta miatt. Kíváncsi voltam arra, hogy napjainkban hogyan alakul ezen termék fogyasztási és vásárlási szokásai. Az eredmények azt sugallják, hogy a kitöltők kb. 58%-a fogyaszt párizsit. Többen azért nem fogyasztanak párizsit, mert rossz minőségű, alacsony hústartalmú, egészségtelen terméknek tartják. A válaszadók a párizsi belső tulajdonságait (íz, első benyomás, típus) tartják a legfontosabb szempontnak. Azonban a kérdőív eredményeinek kiértékelése során érzékelhető volt, hogy a fogyasztók zöme nem ismerik a párizsihoz kapcsolódó jogszabályokat, valamint a párizsi gyártástechnológiáját. Példaként említhető az, hogy a párizsi-fogyasztók nagyjából 80%-a nincs tisztában azzal, hogy a parizernek min. 51% hústartalommal kell bírnia, sokan ennél magasabb hústartalmat várnának el. Emellett bizonyos esetekben érezhető a sok negatív vélemény és a média negatív hatása a termékre nézve („mert rajta van a WHO rákkeltő listáján”). One of the most typical products of the Hungarian meat industry is the Bologna sausage, which shares consumers very much, children mostly love, but most adults are trying to avoid this meat product because of its composition and manufacturing technology. I was curious about how the consumption and purchase habits of this product are changing nowadays. The results suggest that approximately 58% of the respondents consume Bologna sausage. Many people do not eat this because they consider its poor quality, small meat content, unhealthy product. The respondents consider the properties of Bologna sausage (taste, first impression, type) to be the most important aspect. However, during the evaluation of the survey results, it was felt that most consumers are unfamiliar legislation relating to Bologna sausage and manufacturing technology of Bologna sausage. As an example, around 80% of consumers of Bologna sausage do not know that it should have a meat content of min. 51%, many would expect a higher meat content than this. In some cases, it can feel a lot of negative opinions and the negative impact of the media on the product (“because it’s on the carcinogen list of WHO”).

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Agrár- és élelmiszergazdaság
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Dátum: 2021
Kötet: 16
Szám: 1-2
ISSN: 1788-7593
Oldalak: pp. 19-31
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74675/
DOI: 10.14232/jtgf.2021.1-2.19-31
Kulcsszavak: Húsipar, Kérdőíves módszer, Fogyasztási szokások
Megjegyzések: Bibliogr.: 31. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2022. már. 30. 13:00
Utolsó módosítás: 2022. már. 30. 13:00
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74769
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet