Hozammenedzsment és ároptimalizáció a hotelszektorban

Fazekas Lajos: Hozammenedzsment és ároptimalizáció a hotelszektorban. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (16) 1-2. pp. 123-135. (2021)

[thumbnail of jelenkori_016_001-002_123-135.pdf] Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_016_001-002_123-135.pdf

Download (277kB)

Abstract

Jelen munkámban a szállodaipar működését alapjaiban megváltoztató folyamatokkal, így a dinamikus árazással, a hozammenedzsmenttel és az ároptimalizációval foglalkozom. Ezen folyamatok az utóbbi évek során komoly hatást gyakoroltak a szállodák működésére. A hotelek célja az utóbbi években, hogy megfelelő szegmentáció segítségével minden vendég, minden vevő számára ideális ajánlatot tudjanak nyújtani, növelve ezzel a fogyasztók lojalitását, márkahűségét, visszatérési hajlandóságát. A hozammenedzsment rendszerek alkalmazását ma már a hotelek minden részlegére ki kell terjeszteni annak érdekében, hogy az esetlegesen kisebb nyereséget hajtó részlegek más osztályok felé irányítsák a vendégeket, így növelve a teljes tartózkodás során elért haszon teljes mennyiségét. A teljes hotelszektor működésére is kihat ugyanakkor az online utazásszervezők megjelenése, akik a korábbi utazási irodáktól teljesen eltérő szemlélettel szervezik útjaikat, támaszkodva ennek során azokra a nagy online minősítő rendszerekre, amelyek a magánfelhasználók fogyasztói döntéseire is komoly hatással vannak. Abstract: The aim of this paper is to deal with those trends which are affecting the whole operation of the hotel industry including dynamic pricing, yield management and price optimisation. These processes had great impact on the operation of the hotels in the last few years. The aims of the operation of the hotels in the last years were to find the ideal offer for all the guests with the help of the segmentation. This way hotels can increase the loyalty and brand loyalty of their customers and their willingness to return to the hotel again. The use of the yield management systems should have been extended to all the parts and departments of the hotel in order to direct the guests between the more and less profitable departments. This way the total realised profit for the whole stay of the guest can be increased. The presence and appearance of the online travel agencies have effects on the whole tourism and hospitality sector because the new actors are organising their offered journeys with a different philosophy. During their work they are using the big databases built by the online ranking systems which have big effect on the guests’ decisions as well.

Item Type: Article
Heading title: Szektorális ökonómia és államháztartás
Journal or Publication Title: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Date: 2021
Volume: 16
Number: 1-2
ISSN: 1788-7593
Page Range: pp. 123-135
Language: Hungarian, English
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74675/
DOI: 10.14232/jtgf.2021.1-2.123-135
Uncontrolled Keywords: Szállodaipar
Additional Information: Bibliogr.: p. 132-135. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2022. Mar. 30. 14:19
Last Modified: 2022. Mar. 30. 14:19
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74777

Actions (login required)

View Item View Item