A felsőoktatási LLL és a közösségfejlesztés összefüggései

Németh Balázs: A felsőoktatási LLL és a közösségfejlesztés összefüggései. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (1) 1-2. pp. 15-20. (2021)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_015-020.pdf] Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_015-020.pdf

Download (301kB)

Abstract

Az elemzés arra keres válaszokat, hogy milyen szerepet játszik a felsőoktatási lifelong learning a hatékony tudás-megosztással támogatott közösség-fejlesztésben, ezzel hatékony tanulásorientált szakpolitika formálásában. Megjelenik e témával öszszefüggésben, hogy a felsőoktatás milyen trendekkel jellemezhető a tanuló közösségek alakításában, ehhez illeszkedően közösségi kollaborációk megvalósításában. Igyekszünk arra is rámutatni, hogy melyek azok a kontextusok, melyek az európai felsőoktatást egészében érintik globális hatások okán, s hogy ezen hatások alapján mi lehet ez eucen szerepe a felsőoktatási lifelong learning fejlesztésében és innovációjában. Érdemes arra is odafigyelnünk, hogy e perspektívát aktuálisan milyen korlátok és lehetőségek jellemzik az UNESCO-nak a jövő kutatását érintő diskurzusa részeként, mely egyaránt kötődik az Agenda 2030 SDG4 eszmecseréhez. Correlations in between University Lifelong Learning and Community Development. This paper will try responding to some current trends of university lifelong learning in the scope of community development through effective knowledge transfer so as to shape relevant policies in education and training. Therefore, the paper will elaborate upon universities' roles in the formation of learning cities and communities, consequently, in the making of community collaborations. Accordingly, this short analysis will reflect to some global impacts to hit higher education in Europe and to bring in the role of eucen as European Universities' network for promoting university lifelong learning. A special attempts is to integrate the approach of UNESCO referring to the futures of education to signal some choices and limitations in embracing lifelong learning as part of the UN Agenda 2030 discourse on SDGs.

Item Type: Article
Heading title: Oktatás
Journal or Publication Title: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Date: 2021
Volume: 1
Number: 1-2
ISSN: 2786-3484
Page Range: pp. 15-20
Language: Hungarian, English
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74677/
DOI: 10.14232/kapocs.2021.1-2.15-20
Uncontrolled Keywords: Felsőoktatás, Tanuló közösségek, Képességfejlesztés, Tudástranszfer
Additional Information: Bibliogr.: 20. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Mar. 31. 09:42
Last Modified: 2022. Mar. 31. 09:42
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74792

Actions (login required)

View Item View Item