Szimbólumok és/vagy átmenetek a pedagógiában

Hevesi Tímea Mária: Szimbólumok és/vagy átmenetek a pedagógiában. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (1) 1-2. pp. 31-40. (2021)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_031-040.pdf] Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_031-040.pdf

Letöltés (281kB)

Absztrakt (kivonat)

A globalizáció folyamatában a személyes kapcsolatokon alapuló közösségek kialakítása egyre nagyobb feladatot jelent a pedagógusok számára. Az emberi közösségeket átható, összefogó szimbolizációs folyamat miatt a szimbólumok segíthetnek a közösségteremtésben (Kapitány, Kapitány 2020). A szimbólum átmenetet is jelöl, amelyben átalakulás történik (Tánczos 2007), ezáltal elősegíthető a tanulók képességfejlesztése is (Kambouri, Pieridou 2016). Az archetipikus szimbólumok beillesztését már javasolják a pedagógiai munkába (Mayes 2020). A szimbólumpedagógia elnevezést olyan pedagógiai módszer alkalmazására használjuk, mely az analógiás gondolkodásmódon alapul és archetipikus szimbólumok által archaikus élmények megtapasztalására ad lehetőséget (Hevesi 2019). Kutatásunkban a szimbólumpedagógiában rejlő lehetőségeket tárjuk fel. In the process of globalisation, building communities based on personal relationships is an increasing challenge for educators. Symbols can help in community building due to the process of symbolisation that permeates and connects human communities (Kapitány, Kapitány 2020). The symbol also marks a transition in which transformation takes place (Tánczos 2007), thus also facilitating the development of learners' skills (Kambouri, Pieridou 2016). The integration of archetypal symbols into pedagogical work has been proposed (Mayes 2020). The term symbolic pedagogy is used to describe the application of a pedagogical method based on analogical thinking and the use of archetypal symbols to experience archaic experiences (Hevesi 2019). In our research, we explore the potential of symbol pedagogy.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Symbols and/or transitions in pedagogy
Rovatcím: Oktatás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Dátum: 2021
Kötet: 1
Szám: 1-2
ISSN: 2786-3484
Oldalak: pp. 31-40
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74677/
DOI: 10.14232/kapocs.2021.1-2.31-40
Kulcsszavak: Pedagógia - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 39-40. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. már. 31. 09:59
Utolsó módosítás: 2022. már. 31. 09:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74794
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet