A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége

Papp Bence Gábor: A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége. In: Módszertani közlemények, (61) 2. pp. 134-139. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_002_134-139.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_002_134-139.pdf

Letöltés (617kB)

Absztrakt (kivonat)

Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázás jelenlegi helyzetéről: Mennyire része a mondóka a mindennapi (intézményes és otthoni) gyermeknevelésnek; Miért és mire használják ma a mondókákat; valamint a dolgozatban helyet kapott egy kisebb terjedelmű komparatisztika anyag is, amelyben a szülők és a pedagógusok válaszait hasonlítottuk egymáshoz. Összességében elmondhatjuk, hogy természetesen vannak átfedések mindkét csoport mondókázási szokásaiban, viszont a pedagógusok – magától értetődően – sokkal tudatosabban és módszeresebben nyúlnak hozzá, mint a szülők. A mondókázás régre visszavezethető interperszonális dominanciáját pedig elkezdi felváltani (vagy már fel is váltotta) az interaktív mondókázás.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Mappa
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2021
Kötet: 61
Szám: 2
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 134-139
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74679/
Kulcsszavak: Óvodai nevelés - módszer, Családi nevelés - módszer, Beszédfejlesztés - óvoda
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 138-139. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. már. 31. 14:12
Utolsó módosítás: 2022. már. 31. 14:12
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74833
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet