Szöveges feladatok tanításának új módszerei

Pintér Klára: Szöveges feladatok tanításának új módszerei. In: Módszertani közlemények, (61) 3. pp. 95-112. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_003_095-112.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_003_095-112.pdf

Download (880kB)

Abstract

A szöveges feladatok megoldása minden szinten sok nehézséget okoz a tanulóknak, ezért a matematikatanítás egyik fontos kérdése, hogyan érhetjük el, hogy a tanulók sikeresek legyenek ebben a témában is. A szöveges feladatok tanításával fejlődik a tanulók problémamegoldó képessége, szövegértése, összefüggéslátása, következtetési képessége, számolási és becslési készsége. A szöveges feladatok kapcsolatot jelentenek a matematika és a hétköznapi élet, sőt gyakran más tantárgyak között is. Ezért lényeges, hogy a matematikát tanítók fel tudják építeni a szöveges feladatok tanításának lépéseit, tudjanak maguk is feladatokat válogatni, különböző témákban feladatokat alkotni, és ismerjenek olyan módszereket, amelyek alkalmazásával a gyerekek szöveges feladat-megoldó képessége fejlődhet. Ehhez igyekszünk segítséget nyújtani ebben az írásban.

Item Type: Article
Heading title: Műhely
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2021
Volume: 61
Number: 3
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 95-112
Language: Hungarian
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74680/
Uncontrolled Keywords: Problémamegoldás, Szövegértés, Szöveges feladat, Pedagógia - módszer
Additional Information: Bibliogr.: p. 110-112. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Mar. 31. 15:45
Last Modified: 2022. Mar. 31. 15:45
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74843

Actions (login required)

View Item View Item