Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében

Fodor Boglárka: Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (4) 1. pp. 1-18. (2017)

[thumbnail of impulzus_004_001_009.pdf] Cikk, tanulmány, mű
impulzus_004_001_009.pdf

Download (620kB)

Abstract

Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyzetben jobban megnyúlik-e, mint általános képzésű társaiké. A kísérletben 16-20 év közötti gimnazista diákok (13 férfi, 23 nő, átlagéletkor 17,79 év) és 20-23 év közötti már nem gimnazista, de két tanítási nyelvű vagy általános képzésben részesült személyek (7 férfi, 10 nő, átlagéletkor 20,53 év) vettek részt. A két tanítási nyelvűek esetében az angol tabuhatás nagyobb volt, mint az általános képzésűek esetében, míg a magyar tabuhatásnál nem volt szignifikáns különbség az eredmények között. Ez arra utal, hogy a két tanítási nyelvűek magasabb szinten élik át az angol nyelv érzelmi töltetét. A nyelvoktatás szempontjából fontos tudni, hogy mennyi idő szükséges ennek a szintnek az eléréséhez.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
Date: 2017
Volume: 4
Number: 1
ISSN: 2064-9258
Page Range: pp. 1-18
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75123/
Uncontrolled Keywords: Idegen nyelv tanulása, Pszichológia
Additional Information: Bibliogr.: p. 14-15. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date Deposited: 2022. Apr. 07. 10:34
Last Modified: 2022. Apr. 07. 10:34
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75158

Actions (login required)

View Item View Item