Az implicit tanulás és a nyelvi képességek kapcsolata

Háden Gábor Péter and Orosz Gábor and Ambrus Géza Gergely and Gönczi Dániel and Aczél Balázs and Németh Dezső: Az implicit tanulás és a nyelvi képességek kapcsolata. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2004. pp. 43-68. (2004)

[thumbnail of szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2004_043-068.pdf] Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2004_043-068.pdf

Download (2MB)

Abstract

A tanulmány az implicit tanulás és a mondatmegértés kapcsolatát vizsgálja kettős terheléses kísérleti helyzetben. A kísérleti személyeknek az implicit tanulási feladattal - szeriális reakcióidő (SRT) — párhuzamosan mondatmegértési, szófeldolgozási, és matematikai feladatokat kellett végrehajtaniuk. Az implicit tanulási teljesítmény a mondatmegértési feladat közben szignifikánsan rosszabb volt, mint a kontroll helyzetekben. Az eredmények összhangban vannak PINKER és ULLMAN procedurális/deklaratív elméletével. The main purpose of this research is to study the relationship between implicit learning and sentence processing. The authors present a dual-task experiment, in witch the subject's implicit learning was measured by a serial reaction time (SRT) task, and at the same time subjects were tested on sentence processing, word processing, and mathematical tasks. Results show that implicit learning is significantly worse when the parallel task was sentence processing than when it was either nonword-detection or counting. These findings are interpreted in the framework of Pinker and Ullman's procedural/declarative.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2004
Date: 2004
ISBN: 963 9167 94 0
Page Range: pp. 43-68
Series Name: Szegedi pszichológiai tanulmányok
Language: Hungarian, English
Publisher: SZTE Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75312/
Uncontrolled Keywords: Tanulás, Pszichológia
Additional Information: Bibliogr.: p. 66-68. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date Deposited: 2022. Apr. 20. 14:57
Last Modified: 2022. Apr. 20. 14:57
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75319

Actions (login required)

View Item View Item