Polner Bertalan and Németh Dezső and Janacsek Karolina and Kovács Zoltán Ambrus: Hatékonyabb készségtanulás hipnózisban. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012. pp. 7-18. (2012)
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_007-018.pdf Download (947kB) |
Abstract
A hipnózis egy módosult tudatállapot, a relaxáció élménye és az automatizmus megtapasztalása jellemzi. Több kognitív funkcióról kimutatták már, hogy hipnózis hatására megváltozik. Azonban igen kevés kutatás helyezte vizsgálatának középpontjába a hipnózis hatását az implicit kognícióra. Az implicit szekvenciatanulás jelentős szerepet játszik a motoros, kognitív és társas készségekben. Ezért fontos kérdés, hogy hogyan lehet fejleszteni az implicit tanulási képességet. Jelen kutatás célja a hipnózis implicit szekvencia-tanulásra tett hatásának feltárása. Kutatásunkban az aSRT feladatot alkalmaztuk az implicit tanulás mérésére, a feladatban az alanyok egy rejtettszekvenciát tanulnak meg, a tanulás tudatosulása nélkül. Eredményeink szerint a hipnózis erősen hipnábilis személyeknél serkenti az implicit tanulást. Kutatásunk rámutat arra, hogy a hipnózis alkalmas lehet a készségtanulás gyorsítására, így hozzájárul a hipnózis és a hipnoterápia hatásmechanizmusainak megértéséhez.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 |
Date: | 2012 |
ISSN: | 1789-6061 |
ISBN: | 978 963 9927 56 8 |
Page Range: | pp. 7-18 |
Series Name: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
Language: | Hungarian |
Publisher: | Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75315/ |
Uncontrolled Keywords: | Hipnózis, Tanulás, Pszichológia |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 17-18. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Date Deposited: | 2022. Apr. 19. 13:58 |
Last Modified: | 2022. Apr. 19. 14:25 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75357 |
Actions (login required)
View Item |