Kollaboratív csalás magyar középiskolákban

Farkas Dávid; Orosz Gábor: Kollaboratív csalás magyar középiskolákban. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012. pp. 97-108. (2012)

[thumbnail of szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf] Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf

Letöltés (676kB)

Absztrakt (kivonat)

Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztelése után öt változó direkt hatását különítettük el a kollaboratív csalás elkövetésére: (a) a csalással szembeni attitűdökét, (b) a tanulmányi átlagét, (c) a tudás megszerzésére irányuló intrinzik-, (d) a külső regulációs extrinzik motivációét és az (e) észlelt csoportkohézióét. Ezen felül meghatároztunk közvetett tényezőket is, melyek a fent bemutatott közvetlen változókon keresztül hatnak a csalásra. A feltárt modell lehetőséget ad arra, hogy a magyar kulturális és oktatási közegben le tudjuk írni a szakirodalomban korábban feltárt individuális és szituatív tényezők hatásmechanizmusát.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012
Dátum: 2012
ISSN: 1789-6061
ISBN: 978 963 9927 56 8
Oldalak: pp. 97-108
Sorozat neve: Szegedi pszichológiai tanulmányok
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75315/
Kulcsszavak: Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 107-108. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia
Feltöltés dátuma: 2022. ápr. 19. 14:46
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 19. 14:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75364
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet