Farkas Dávid and Orosz Gábor: Kollaboratív csalás magyar középiskolákban. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012. pp. 97-108. (2012)
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf Download (676kB) |
Abstract
Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztelése után öt változó direkt hatását különítettük el a kollaboratív csalás elkövetésére: (a) a csalással szembeni attitűdökét, (b) a tanulmányi átlagét, (c) a tudás megszerzésére irányuló intrinzik-, (d) a külső regulációs extrinzik motivációét és az (e) észlelt csoportkohézióét. Ezen felül meghatároztunk közvetett tényezőket is, melyek a fent bemutatott közvetlen változókon keresztül hatnak a csalásra. A feltárt modell lehetőséget ad arra, hogy a magyar kulturális és oktatási közegben le tudjuk írni a szakirodalomban korábban feltárt individuális és szituatív tényezők hatásmechanizmusát.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 |
Date: | 2012 |
ISSN: | 1789-6061 |
ISBN: | 978 963 9927 56 8 |
Page Range: | pp. 97-108 |
Series Name: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
Language: | Hungarian |
Publisher: | Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75315/ |
Uncontrolled Keywords: | Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 107-108. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Date Deposited: | 2022. Apr. 19. 14:46 |
Last Modified: | 2022. Apr. 19. 14:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75364 |
Actions (login required)
View Item |