BuborÉK : a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai

Jakab Natália: BuborÉK : a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (2) 1. pp. 66-75. (2022)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_066-075.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_066-075.pdf

Download (287kB) | Preview

Abstract

A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket.

Item Type: Article
Other title: Bubbles - possibilities and obstacles of creating digital opportunities
Heading title: Oktatás
Journal or Publication Title: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Date: 2022
Volume: 2
Number: 1
ISSN: 2786-3484
Page Range: pp. 66-75
Language: Hungarian, English
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77822/
DOI: 10.14232/kapocs.2022.1.66-75
Uncontrolled Keywords: Pedagógia - digitális, Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók
Additional Information: Bibliogr.: p. 74-75. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Dec. 15. 13:09
Last Modified: 2022. Dec. 15. 13:09
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77908

Actions (login required)

View Item View Item