A kooperatív egyetemi modell, egy lehetséges válasz a 21. századi felsőoktatás-pedagógiai kihívásokra : a felsőoktatás szerepvállalása az ezredfordulón: akadémiai szerepkörből gazdaságfejlesztő és kultúramegtartó szerepkörbe

Szabó Péter: A kooperatív egyetemi modell, egy lehetséges válasz a 21. századi felsőoktatás-pedagógiai kihívásokra : a felsőoktatás szerepvállalása az ezredfordulón: akadémiai szerepkörből gazdaságfejlesztő és kultúramegtartó szerepkörbe. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (2) 1. pp. 131-141. (2022)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_131-141.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_131-141.pdf

Letöltés (506kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 21. század elején dinamikusan változik a globális felsőoktatás környezete, ami a több mint nyolcszáz éves rendszer megszokottnál gyorsabb alkalmazkodását követeli meg az intézményektől, mind a kutatás, mind az oktatás területén. Dr. Szabó Péter, a Kodolányi János Egyetem alapító rektora, harminc éve foglalkozik a folyamatosan megjelenő, új kihívásokra adandó, adekvát szervezetfejlesztési és felsőoktatás-pedagógiai válaszok kimunkálásával. Jelen tanulmányában egyetemén bevezetett, és 2014-ben Európai Innovációs Díjat kapott, felsőoktatás-pedagógiai modell, a PIQ & Lead™ képzési modell bemutatásával vázol fel egy lehetséges utat a hazai és a nemzetközi felsőoktatásban dolgozó szakemberek számára. At the beginning of the 21st century, the global higher education environment is changing dynamically, requiring institutions to adapt more quickly than usual to a more than eight-hundred-year-old system, both in research and education. Dr. Péter Szabó, the founding rector of Kodolányi János University, has been working on the development of adequate organizational development and higher education pedagogical responses to new challenges for thirty years. In his present study, he outlines a possible path for professionals working in domestic and international higher education by presenting the PIQ & Lead ™ Model, a higher education pedagogical model introduced at his university and granted with the European Innovation Award in 2014.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The Co-operative University model, a possible answer to the HE-pedagogical challenges of the 21st century - the role of higher education at the turn of the millennium : from an academic role to an economic development and culture preservation role
Rovatcím: (JÓ)Gyakorlatok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Dátum: 2022
Kötet: 2
Szám: 1
ISSN: 2786-3484
Oldalak: pp. 131-141
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77822/
DOI: 10.14232/kapocs.2022.1.131-141
Kulcsszavak: Felsőoktatás - minőségmenedzsment
Megjegyzések: Bibliogr.: 140. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. dec. 15. 13:50
Utolsó módosítás: 2022. dec. 15. 13:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77913
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet