A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre

Roszik Dóra: A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre. In: Módszertani közlemények, (62) 1. pp. 34-46. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_001_034-046.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_001_034-046.pdf

Download (195kB) | Preview

Abstract

A diákok az iskolába lépés első napjától kezdve folyamatosan kihívásokkal néznek szembe, ezek akár stresszkeltő hatásúak is lehetnek, számos esetben akár szorongást is kiválthatnak egyes tanulóknál, ez pedig befolyással van az iskolában nyújtott teljesítményükre is. Iskoláskor kezdetén válik kiemelten fontossá a teljesítés és a kompetenciaérzés, ebben a szenzitív időszakban a félelem a csökkentértékűségtől alapul szolgálhat a szorongás kialakulásához (Erikson, 1991, 1995; Cole és Cole, 2006). A nem megfelelő tanulási szokások, a korábbi teszteken nyújtott gyenge teljesítmény és az egyén személyiségéből fakadó mögöttes szorongásformák mind hozzájárulhatnak a teljesítményhelyzetekben jelentkező tesztszorongás átéléséhez.

Item Type: Article
Heading title: Tanulmányok
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2022
Volume: 62
Number: 1
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 34-46
Language: Hungarian
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77824/
Uncontrolled Keywords: Szorongás, Tanulás, Teljesítmény - iskolai
Additional Information: Bibliogr.: p. 43-46. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Dec. 19. 13:37
Last Modified: 2022. Dec. 19. 13:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77951

Actions (login required)

View Item View Item