Roszik Dóra: A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre. In: Módszertani közlemények, (62) 1. pp. 34-46. (2022)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_001_034-046.pdf Download (195kB) | Preview |
Abstract
A diákok az iskolába lépés első napjától kezdve folyamatosan kihívásokkal néznek szembe, ezek akár stresszkeltő hatásúak is lehetnek, számos esetben akár szorongást is kiválthatnak egyes tanulóknál, ez pedig befolyással van az iskolában nyújtott teljesítményükre is. Iskoláskor kezdetén válik kiemelten fontossá a teljesítés és a kompetenciaérzés, ebben a szenzitív időszakban a félelem a csökkentértékűségtől alapul szolgálhat a szorongás kialakulásához (Erikson, 1991, 1995; Cole és Cole, 2006). A nem megfelelő tanulási szokások, a korábbi teszteken nyújtott gyenge teljesítmény és az egyén személyiségéből fakadó mögöttes szorongásformák mind hozzájárulhatnak a teljesítményhelyzetekben jelentkező tesztszorongás átéléséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Tanulmányok |
Journal or Publication Title: | Módszertani közlemények |
Date: | 2022 |
Volume: | 62 |
Number: | 1 |
ISSN: | 2063-3734 |
Page Range: | pp. 34-46 |
Language: | Hungarian |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/77824/ |
Uncontrolled Keywords: | Szorongás, Tanulás, Teljesítmény - iskolai |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 43-46. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
Date Deposited: | 2022. Dec. 19. 13:37 |
Last Modified: | 2022. Dec. 19. 13:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77951 |
Actions (login required)
View Item |