Haramza Klára: Az énekes népi játékok jelentősége az óvodai nevelésben. In: Módszertani közlemények, (62) 2. pp. 19-32. (2022)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_002_019-032.pdf Download (185kB) | Preview |
Abstract
Különös hangsúlyt érdemes fektetnünk saját népi hagyományaink gyakorlatban tartására, hiszen az alternatív módszerek között sem találhatunk ennél kipróbáltabb, ugyanakkor a most felnövekvő generáció számára is innovatív és személyes érintődést kiváltó fejlesztési rendszert. Ezeket a játékokat korábban a gyermekek alakították, a szabályokat az alkalom és a szükség szülte, így a hagyományba ágyazódva, de folyamatos megújulási lehetőséggel álltak a gyermekek rendelkezésére. Tehát a népi játékok az emberi viselkedés olyan mély értelmű megnyilatkozásai, amelyekben az utódok nevelésének ösztönszerű törvényszerűségeit vélhetjük felfedezni. Mire van szüksége a gyermeknek? Milyen módszerrel fejleszthető leginkább? Melyek azok a momentumok, amelyek mentén az érzelmi, értelmi és testi fejlődés leginkább elősegíthető? Ezek az örök érvényű kérdések, melyekre számos megközelítésben keressük a választ, gondolkodásunkban a népi énekes játékok tükrében kerülnek fókuszba.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Tanulmányok |
Journal or Publication Title: | Módszertani közlemények |
Date: | 2022 |
Volume: | 62 |
Number: | 2 |
ISSN: | 2063-3734 |
Page Range: | pp. 19-32 |
Language: | Hungarian |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/77825/ |
Uncontrolled Keywords: | Óvodai nevelés, Népi játék - magyar, Játékdal - magyar, Énekes játék - magyar |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 31-32. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
Date Deposited: | 2022. Dec. 19. 14:58 |
Last Modified: | 2022. Dec. 19. 14:58 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77959 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |