Az énekes népi játékok jelentősége az óvodai nevelésben

Haramza Klára: Az énekes népi játékok jelentősége az óvodai nevelésben. In: Módszertani közlemények, (62) 2. pp. 19-32. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_002_019-032.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_002_019-032.pdf

Download (185kB) | Preview

Abstract

Különös hangsúlyt érdemes fektetnünk saját népi hagyományaink gyakorlatban tartására, hiszen az alternatív módszerek között sem találhatunk ennél kipróbáltabb, ugyanakkor a most felnövekvő generáció számára is innovatív és személyes érintődést kiváltó fejlesztési rendszert. Ezeket a játékokat korábban a gyermekek alakították, a szabályokat az alkalom és a szükség szülte, így a hagyományba ágyazódva, de folyamatos megújulási lehetőséggel álltak a gyermekek rendelkezésére. Tehát a népi játékok az emberi viselkedés olyan mély értelmű megnyilatkozásai, amelyekben az utódok nevelésének ösztönszerű törvényszerűségeit vélhetjük felfedezni. Mire van szüksége a gyermeknek? Milyen módszerrel fejleszthető leginkább? Melyek azok a momentumok, amelyek mentén az érzelmi, értelmi és testi fejlődés leginkább elősegíthető? Ezek az örök érvényű kérdések, melyekre számos megközelítésben keressük a választ, gondolkodásunkban a népi énekes játékok tükrében kerülnek fókuszba.

Item Type: Article
Heading title: Tanulmányok
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2022
Volume: 62
Number: 2
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 19-32
Language: Hungarian
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77825/
Uncontrolled Keywords: Óvodai nevelés, Népi játék - magyar, Játékdal - magyar, Énekes játék - magyar
Additional Information: Bibliogr.: p. 31-32. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Dec. 19. 14:58
Last Modified: 2022. Dec. 19. 14:58
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77959

Actions (login required)

View Item View Item