Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása

Pécsiné Kormos Renáta and Turcsányi Enikő: Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása. In: Módszertani közlemények, (62) 2. pp. 103-117. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_002_103-117.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_002_103-117.pdf

Download (188kB) | Preview

Abstract

A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg.

Item Type: Article
Heading title: Mappa
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2022
Volume: 62
Number: 2
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 103-117
Language: Hungarian
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77825/
Uncontrolled Keywords: Óvodai nevelés - beszoktatás
Additional Information: Bibliogr.: p. 116-117. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Dec. 19. 15:57
Last Modified: 2022. Dec. 19. 15:57
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77964

Actions (login required)

View Item View Item