A digitális platformok és társadalmi felelősségvállalás = Digital platforms and social responsibility

Hetesi Erzsébet: A digitális platformok és társadalmi felelősségvállalás = Digital platforms and social responsibility.

[thumbnail of nonbusiness_workshop_2023_028-038.pdf] Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_028-038.pdf

Download (636kB)

Abstract

A tanulmány a digitális platformok társadalmi és környezeti hatásait tekinti át, és igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az új technológiai forradalom eredményezte előnyöknek ára van. A téma nagyon sokrétű, így ez a tanulmány csak a fenntarthatósági, környezeti és etikai kérdéseket járja körül, miközben igyekszik az üzleti digitális platformokat is figyelembe venni. A szekunder kutatás elgondolkodtató eredménye, hogy sokkal több az előnyöket hangsúlyozó tanulmány, ám nagyon kevés, és erősen visszafogott azon kutatások, adatokon alapuló megállapítások köre, amelyek a hátrányokkal, kockázatokkal foglalkoznak. Bár a publicisztikai írásokban számtalan adat áll rendelkezésre a digitális üzleti platformokról is, ezek a kérdések csak ritkán jelennek meg a mérvadó folyóiratokban publikált tudományos kutatások körében. Az összefoglaló következtetése pedig az, hogy amennyiben ezeket a változásokat nem kezeljük kellő óvatosággal, jószándékú kritikával, és figyelmen kívül hagyjuk a kockázatokat, úgy a digitalizáció kapcsán fetisizált előnyök nagyon könnyen köddé válhatnak. The study reviews the social and environmental impacts of business digital platforms and tries to draw attention to the fact that the benefits brought about by the new technological revolution come at a price. The topic is very multifaceted, so this study only deals with sustainability, environmental and ethical issues, while trying to consider business digital platforms as well. The thought-provoking result of the secondary research is that there are many more studies that emphasize the advantages, but the range of research and data-based conclusions that deal with the disadvantages and risks is very few and very restrained. Although countless data are also available on digital business platforms in journalistic writings, these questions appear only rarely in scientific research published in authoritative journals. The conclusion of the summary is that if we do not treat these changes with sufficient caution, good-intentioned criticism, and ignore the risks, then the fetishized benefits of digitization can very easily become a fog.

Item Type: Conference or Workshop Item
Journal or Publication Title: Nonbusiness Marketing Workshop
Date: 2023
ISBN: 978-963-306-955-4
Page Range: pp. 28-38
Language: Hungarian, English
Publisher: SZTE Gazdaságtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Event Title: Nonbusiness Marketing Workshop
Event Type: Workshop
Event Location: Szeged
Event Dates: 2023. március 23.
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/
DOI: 10.14232/gtk.nmgt.2023.3
Uncontrolled Keywords: Fenntarthatóság, Környezetvédelem, Etika
Additional Information: Bibliogr.: p. 35-38. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2024. Feb. 09. 08:39
Last Modified: 2024. Feb. 09. 08:39
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83983

Actions (login required)

View Item View Item