Hargitai Dávid Máté and Töreki Stefánia Matild: A digitális oktatás kihívásai a Covid-19 árnyékában = The challenges of digital education in the shadow of COVID-19.
|
Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_099-106.pdf Download (704kB) |
Abstract
A COVID-19 világjárvány a hallgatók ajtón kívül tartására kényszerítette a hazai felsőoktatási intézményeket is. Ennek ellenére az igény a hallgatók oktatására továbbra is fennállt. A gyorsított ütemű átállás az online oktatásra nagy (digitális) kihívás elé állította a magyar felsőoktatást. Egy korábbi tanulmányban a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán 2020 márciusában végeztek kutatást azzal kapcsolatban, hogy miként lehet fenntartani az oktatás folytonosságát és a szolgáltatás minőségét ebben a helyzetben. A kutatás folytatásaként ez a tanulmány a digitális oktatással kapcsolatos elégedettséget vizsgálta (közvetlenül a pandémia időszakát követően) az eszközhasználat, a támogató folyamatok és kapcsolatok vonatkozásában. A hallgatói mintán (N=211) végzett útelemzés eredményei rámutattak azokra a fókuszpontokra, amelyek a digitális oktatás kihívásaiként értelmezhetők, és hatást gyakorolnak a digitális motivációra. Mindezen információk és következtetések nem csak egy hasonló helyzetben lehetnek hasznosak, hanem segítségül szolgálhatnak a digitális tananyagok és képzések fejlesztésében is. The COVID-19 pandemic has forced domestic higher education institutions to keep students out of the door. Nevertheless, the need to educate students remained. The accelerated pace of transition to online education has posed a major (digital) challenge for Hungarian higher education. In a previous study, the Faculty of Economics of the University of Pannonia conducted research in March 2020 on how to maintain continuity of education and quality of service in this situation. As a continuation of the research, this study investigated satisfaction with digital education (immediately after the pandemic period) in terms of device use, support processes and relationships. The results of the path analysis on a sample of students (N=211) highlighted focal points that can be interpreted as challenges in digital education and have an impact on digital motivation. All these insights and conclusions may not only be useful in a similar situation, but may also help in the development of digital learning materials and training.
| Item Type: | Conference or Workshop Item |
|---|---|
| Journal or Publication Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Date: | 2023 |
| ISBN: | 978-963-306-955-4 |
| Page Range: | pp. 99-106 |
| Language: | Hungarian, English |
| Publisher: | SZTE Gazdaságtudományi Kar |
| Place of Publication: | Szeged |
| Event Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Event Type: | Workshop |
| Event Location: | Szeged |
| Event Dates: | 2023. március 23. |
| Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/ |
| DOI: | 10.14232/gtk.nmgt.2023.10 |
| Uncontrolled Keywords: | Digitális oktatás - módszer, Oktatás - számítógép alkalmazása |
| Additional Information: | Bibliogr.: p. 105-106. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
| Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
| Date Deposited: | 2024. Feb. 09. 10:14 |
| Last Modified: | 2024. Feb. 09. 10:14 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83990 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

