Technológiai változások érzékelése információs mintázatok mentén = Detecting technological changes along information patterns

Mátó Ágnes Réka; Vilmányi Márton: Technológiai változások érzékelése információs mintázatok mentén = Detecting technological changes along information patterns.

[thumbnail of nonbusiness_workshop_2023_107-118.pdf] Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_107-118.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Kapcsolati kontextusban a változást a hálózati interakcióval írják le. A változás kognitív és interaktív folyamat, melynek megragadása érdekében az üzleti hálózati szakirodalom a hálózati kép fogalmát definiálta. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy a technológiai változás hogyan módosítja a problémamegoldásban résztvevő aktorok hálózati képét. Vizsgálatunk során dokumentumelemzés és szakértői interjúk segítségével két, egymástól elkülönült egészségügyi ellátási folyamatot elemeztünk. Elemezzük, hogy egy új technológia bevezetése kapcsán a tevékenységek és a felhasznált erőforrások megváltozása milyen jellegű viszonyban áll az információ elérhetőségének észlelt változásával. Eredményeink három érzékelési mintázatra mutatnak rá, melyek a szervezeti változások további megértéséhez járulhatnak hozzá. In a relational context, change is described through network interaction. In order to conceptualize change – which is a cognitive and interactive process –, the business network literature has defined the concept of network pictures. In our study entitled ’Perception of Technological Changes through Information Patterns’, we examine how technological change alters the network pictures of actors who are involved in technology management. We conducted a document analysis and expert interviews to analyze two distinct healthcare delivery processes. We analyzed the nature of the relationship between changes in activities and resources used in the introduction of new technology and perceived changes in the availability of information. Our results point to three perceptual patterns that may contribute to further understanding of organizational change.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Nonbusiness Marketing Workshop
Dátum: 2023
ISBN: 978-963-306-955-4
Oldalak: pp. 107-118
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: SZTE Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Nonbusiness Marketing Workshop
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2023. március 23.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/
DOI: 10.14232/gtk.nmgt.2023.11
Kulcsszavak: Információs technológia - egészségügy
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 114-116. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 03. Orvos- és egészségtudomány
03. Orvos- és egészségtudomány > 03.03. Egészségtudományok
Feltöltés dátuma: 2024. feb. 09. 10:21
Utolsó módosítás: 2024. feb. 09. 10:21
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83991
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet