Mátó Ágnes Réka and Vilmányi Márton: Technológiai változások érzékelése információs mintázatok mentén = Detecting technological changes along information patterns.
|
Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_107-118.pdf Download (1MB) |
Abstract
Kapcsolati kontextusban a változást a hálózati interakcióval írják le. A változás kognitív és interaktív folyamat, melynek megragadása érdekében az üzleti hálózati szakirodalom a hálózati kép fogalmát definiálta. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy a technológiai változás hogyan módosítja a problémamegoldásban résztvevő aktorok hálózati képét. Vizsgálatunk során dokumentumelemzés és szakértői interjúk segítségével két, egymástól elkülönült egészségügyi ellátási folyamatot elemeztünk. Elemezzük, hogy egy új technológia bevezetése kapcsán a tevékenységek és a felhasznált erőforrások megváltozása milyen jellegű viszonyban áll az információ elérhetőségének észlelt változásával. Eredményeink három érzékelési mintázatra mutatnak rá, melyek a szervezeti változások további megértéséhez járulhatnak hozzá. In a relational context, change is described through network interaction. In order to conceptualize change – which is a cognitive and interactive process –, the business network literature has defined the concept of network pictures. In our study entitled ’Perception of Technological Changes through Information Patterns’, we examine how technological change alters the network pictures of actors who are involved in technology management. We conducted a document analysis and expert interviews to analyze two distinct healthcare delivery processes. We analyzed the nature of the relationship between changes in activities and resources used in the introduction of new technology and perceived changes in the availability of information. Our results point to three perceptual patterns that may contribute to further understanding of organizational change.
| Item Type: | Conference or Workshop Item |
|---|---|
| Journal or Publication Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Date: | 2023 |
| ISBN: | 978-963-306-955-4 |
| Page Range: | pp. 107-118 |
| Language: | Hungarian, English |
| Publisher: | SZTE Gazdaságtudományi Kar |
| Place of Publication: | Szeged |
| Event Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Event Type: | Conference |
| Event Location: | Szeged |
| Event Dates: | 2023. március 23. |
| Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/ |
| DOI: | 10.14232/gtk.nmgt.2023.11 |
| Uncontrolled Keywords: | Információs technológia - egészségügy |
| Additional Information: | Bibliogr.: p. 114-116. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
| Subjects: | 03. Medical and health sciences 03. Medical and health sciences > 03.03. Health sciences |
| Date Deposited: | 2024. Feb. 09. 10:21 |
| Last Modified: | 2024. Feb. 09. 10:21 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83991 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

