Customer-oriented Public Administration in Hungary, 2010-2020

Soós Edit: Customer-oriented Public Administration in Hungary, 2010-2020. In: Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica, (13) 1. pp. 229-248. (2023)

[thumbnail of juridpol_forum_013_001_229-248.pdf] Cikk, tanulmány, mű
juridpol_forum_013_001_229-248.pdf

Letöltés (616kB)

Absztrakt (kivonat)

Magyarország Kormánya célul tűzte ki 2020-ra a Magyar közigazgatási folyamatok és munkafolyamatok olyan ügyfélközpontú, integrált területi közigazgatás irányába történő átaalakítását, amely egyszerűbb, átláthatóbb és elszámoltathatóbb rendszert jelent a polgárok számára. A kormányzati stratégiai cél megfelel az Európai Unió Magyarországgal szembeni azon elvárásainak és kihívásainak, hogy korszerűsítse közigazgatását, és növelje a modern információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazását az állami intézmények közötti, valamint az állami intézmények és az állampolgárok közötti interakciókban. Az e-közigazgatás fejlesztésében a fő célkitűzés az ügyfélközpontúság és a közigazgatás szolgáltató jellegének erősítése. A közigazgatási szolgáltatások egyszerűbb, gyorsabb és költséghatékonyabb intézése a front office és back office folyamatok integrációja révén valósul meg. A front office biztosítja a digitálisan nyújtott közszolgáltatások lehetőségét a többcsatornás ügyintézés és a csatornák közötti választás révén. Az ügyfélbarát digitalis közszolgáltatások használatához a lakosság, illetve a közigazgatásban dolgozók digitalis kompetenciáinak fejlesztése, a digitalis írástudatlanság és a digitalis megosztottság mérséklése szükséges. Mennyiben járult hozzá Magyarország az EU digitális kormányzásához? Melyek az ügyfélközpontú, többcsatornás ügyintézés terén elért eredmények? Az e-közigazgatás teljesítményének értékelése uniós és magyar dokumentumok mellett (EU e-Government action plan 2016-2020, Nemzeti Infokommunikációs Stratégia 2014-2020, KÖFOP 2014- 2020, Digital Economy and Society Index, e-Government Benchmark) az Eurostat és a KSH adatai felhasználásával történt.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Ügyfélközpontú közigazgatás Magyarországon, 2010-2020
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica
Dátum: 2023
Kötet: 13
Szám: 1
ISSN: 2063-2525
Oldalak: pp. 229-248
Nyelv: magyar , angol
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84516/
Kulcsszavak: Közigazgatás - Magyarország - 2010-2020
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.06. Politikatudomány
Feltöltés dátuma: 2024. feb. 19. 11:04
Utolsó módosítás: 2024. feb. 19. 11:04
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84530
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet