relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/
title: Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél
creator:  Margitics Ferenc
description: A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel  együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel  egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd.  Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük  a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát  munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene  építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének  fejlesztése.  A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően,  de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés  stb.) szolgálják.  A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú  képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és  pályaalkalmasságának fejlesztését.
date: 2005
type: Cikk, tanulmány, mű
type: NonPeerReviewed
format: part
language: hu
identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/1/modszertani_045_004_145-162.pdf
identifier:    Margitics Ferenc:   Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél.  In: Módszertani közlemények, (45) 4.  pp. 145-162. (2005)   
language: hun