relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/ title: Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél creator: Margitics Ferenc description: A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően, de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését. date: 2005 type: Cikk, tanulmány, mű type: NonPeerReviewed format: part language: hu identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/1/modszertani_045_004_145-162.pdf identifier: Margitics Ferenc: Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél. In: Módszertani közlemények, (45) 4. pp. 145-162. (2005) language: hun