%0 Journal Article
%@ 1219-0608
%A  Margitics Ferenc
%D 2005
%F acta:28724
%J Módszertani közlemények
%K Neveléstudomány, Pszichológia
%N 4
%P 145-162
%T Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél
%U http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/
%V 45
%X A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel  együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel  egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd.  Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük  a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát  munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene  építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének  fejlesztése.  A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően,  de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés  stb.) szolgálják.  A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú  képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és  pályaalkalmasságának fejlesztését.
%Z Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás