TY  - JOUR
IS  - 4
JF  - Módszertani közlemények
Y1  - 2005///
KW  - Neveléstudomány
KW  -  Pszichológia
SN  - 1219-0608
N2  - A kutatás eredményei egyértelm?en igazolták, hogy a bevezet?ben említett tömegképzéssel
együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel
egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd.
Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük
a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát
munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene
építeni egy olyan, kötelez? tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének
fejlesztése.
A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelez?en,
de választhatóan felvehet? tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés
stb.) szolgálják.
A kutatás eredményei felvetik, hogy a jöv?ben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú
képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és
pályaalkalmasságának fejlesztését.
EP  - 162
VL  - 45
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/
N1  - Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás
SP  - 145
AV  - public
ID  - acta28724
A1  -  Margitics Ferenc
TI  - Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemz?k, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél
ER  -