TY - JOUR IS - 4 JF - Módszertani közlemények Y1 - 2005/// KW - Neveléstudomány KW - Pszichológia SN - 1219-0608 N2 - A kutatás eredményei egyértelm?en igazolták, hogy a bevezet?ben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelez? tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelez?en, de választhatóan felvehet? tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jöv?ben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését. EP - 162 VL - 45 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/28724/ N1 - Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás SP - 145 AV - public ID - acta28724 A1 - Margitics Ferenc TI - Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemz?k, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél ER -