%V 45
%D 2005
%P 145-162
%L acta28724
%J MĂłdszertani kĂśzlemĂŠnyek
%O Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás
%T Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél
%A  Margitics Ferenc
%X A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel
egyĂźttjĂĄrĂł tendencia megjelenik a pedagĂłguskĂŠpzĂŠsben is. A pedagĂłgusjelĂśltek kĂśzel
egyharmada komoly alkalmassĂĄgi problĂŠmĂĄkkal kĂźzd.
Ez felveti, hogy a pedagĂłgusjelĂślteknek cĂŠlzott szemĂŠlyisĂŠgfejlesztĂŠsĂŠre van szĂźksĂŠgĂźk
a kĂŠpzĂŠsĂźk sorĂĄn. A jelĂślt szemĂŠlyisĂŠge ĂśnmagĂĄtĂłl nem lesz alkalmassĂĄ arra, hogy adekvĂĄt
munkaeszkĂśzĂźl szolgĂĄljon a pĂĄlyavitele sorĂĄn. A pedagĂłguskĂŠpzĂŠs folyamatĂĄba be kellene
építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének
fejlesztĂŠse.
A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően,
de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés
stb.) szolgĂĄljĂĄk.
A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú
kĂŠpzĂŠsi rendszer bevezetĂŠse jobban szolgĂĄlnĂĄ a pedagĂłgusjelĂśltek ĂśnismeretĂŠnek ĂŠs
pĂĄlyaalkalmassĂĄgĂĄnak fejlesztĂŠsĂŠt.
%N 4
%K NevelĂŠstudomĂĄny, PszicholĂłgia