%V 45 %D 2005 %P 145-162 %L acta28724 %J MĂłdszertani kĂśzlemĂŠnyek %O Bibliogr.: 162. p.; ĂsszefoglalĂĄs %T PedagĂłgusjelĂśltek szemĂŠlyisĂŠgvizsgĂĄlata : temperamentum ĂŠs karakterjellemzĹk, diszfunkcionĂĄlis attitĂźdĂśk, kĂźzdĂŠsi stratĂŠgiĂĄk ĂŠs attribuciĂłs stĂlus vizsgĂĄlata pedagĂłgusjelĂślteknĂŠl %A Margitics Ferenc %X A kutatĂĄs eredmĂŠnyei egyĂŠrtelmĹąen igazoltĂĄk, hogy a bevezetĹben emlĂtett tĂśmegkĂŠpzĂŠssel egyĂźttjĂĄrĂł tendencia megjelenik a pedagĂłguskĂŠpzĂŠsben is. A pedagĂłgusjelĂśltek kĂśzel egyharmada komoly alkalmassĂĄgi problĂŠmĂĄkkal kĂźzd. Ez felveti, hogy a pedagĂłgusjelĂślteknek cĂŠlzott szemĂŠlyisĂŠgfejlesztĂŠsĂŠre van szĂźksĂŠgĂźk a kĂŠpzĂŠsĂźk sorĂĄn. A jelĂślt szemĂŠlyisĂŠge ĂśnmagĂĄtĂłl nem lesz alkalmassĂĄ arra, hogy adekvĂĄt munkaeszkĂśzĂźl szolgĂĄljon a pĂĄlyavitele sorĂĄn. A pedagĂłguskĂŠpzĂŠs folyamatĂĄba be kellene ĂŠpĂteni egy olyan, kĂśtelezĹ tantĂĄrgyblokkot, amelynek cĂŠlja a pedagĂłgusjelĂślt szemĂŠlyisĂŠgĂŠnek fejlesztĂŠse. A fenti igĂŠnynek a kielĂŠgĂtĂŠsĂŠt a jelenlegi pedagĂłguskĂŠpzĂŠsi rendszerben a kĂśtelezĹen, de vĂĄlaszthatĂłan felvehetĹ tantĂĄrgyak (Ăśnismeret, kommunikĂĄciĂłs kĂŠszsĂŠgfejlesztĂŠs, konfliktuskezelĂŠs stb.) szolgĂĄljĂĄk. A kutatĂĄs eredmĂŠnyei felvetik, hogy a jĂśvĹben a jelenleginĂŠl is intenzĂvebb, emelt ĂłraszĂĄmĂş kĂŠpzĂŠsi rendszer bevezetĂŠse jobban szolgĂĄlnĂĄ a pedagĂłgusjelĂśltek ĂśnismeretĂŠnek ĂŠs pĂĄlyaalkalmassĂĄgĂĄnak fejlesztĂŠsĂŠt. %N 4 %K NevelĂŠstudomĂĄny, PszicholĂłgia