TY - CHAP SP - 239 N1 - Bibliogr. : p. 252-253. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/49713/ T3 - SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei SN - 1588-8533 AV - public ID - acta49713 TI - A terméktér id?beli változása EP - 253 Y1 - 2017/// KW - Gazdaságtudomány KW - Terméktér N2 - A különböz? termékek el?állításához az egyes országok kisebb vagy nagyobb mértékben hasonló tudásbázisra támaszkodnak. Ennek a hasonlóságnak a mér?eszköze a terméktér, amelyet a szakirodalomban a gazdasági szerkezet id?beli változásának vizsgálatára használnak. A termékek mögötti tudásbázis hasonlóságának evolúciójáról viszont kevesebbet tudunk. Ebben a tanulmányban a terméktér 1962 és 2010 közötti vizsgálatával rámutatok, hogy egyrészt a terméktér elemzési célból kb. 6?8 éves id?távon tekinthet? igazán stabilnak, az ennél hosszabb vizsgálatokban annak id?beli változásával is számolni kell. Másrészt a termékpárok egy jelent?s hányadának technológiai közelsége kisebb mértékben változott, míg a termékpárok egy kisebb hányada jelent?s mértékben közelebb vagy távolabb került egymáshoz. Harmadrészt a terméktér er?sen strukturált, vagyis az egyes termékek eltér? diverzifikációs stratégiákban játszhatnak szerepet a különböz? országok számára. Countries rely on more or less similar knowledge bases in producing different products. The so-called product space is a tool for measuring the degree of such similarities and is used in literature to study the change of economic structure over time. We know less about the evolution of the similarity of knowledge bases themselves. In this study I examine the product space between 1962 and 2010 and point out, first that, for analytical purposes, it can be considered static on a 6?8 year horizon. For a longer analysis though, the change of the product space itself must be considered. Second, the majority of the proximities of product pairs changed less over time while a smaller amount became either considerably stronger or weaker. Third, the product space is quite structured, implying that different products may play roles in different diversification strategies of countries. A1 - Elekes Zoltán ER -