relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57446/ title: Kereskedelmi márkás élelmiszerek vizsgálata Kelet-Magyarországon creator: Földi Kata description: A magyar vásárlók etnocentrizmusát korábbi kutatások szerint felülírja az árorientáltság. A termelői márkás termékeknél alacsonyabb árszínvonalú kereskedelmi márkás élelmiszereket a vásárlók márkaválasztása során ár szempontjából előnyben részesíthetik az alacsonyabb árú import termékekkel szemben. A magyar származás szerepét vizsgáltam az élelmiszerek kereskedelmi márkaválasztására Kelet-Magyarországon. Leíró kutatási módszerek közül megfigyelést követően feltáró kutatási módszerek közül kvalitatív kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk készültek. Javaslom a kereskedelmi márkás élelmiszereken annak a megjelölésnek (magyar termék, hazai termék, hazai feldolgozású termék) feltüntetését, amelynek megfelelnek a VM rendelet (74/2012. – VII. 25.) előírásai szerint, mivel a szekunder és primer kutatás eredménye szerint a magyarok előnyben részesítik a kereskedelmi márkás magyar származású élelmiszereket, az import terméknél és termelői márkáknál. A kereskedelmi márkás élelmiszerek megvásárlásával a vásárlók (kedvező ár-érték arány és magyar származás) előnyöket realizálják, és az FMCG piac kiskereskedelmi üzletláncai növekvő forgalomra és nyereségre számíthatnak. date: 2014 type: Könyv része type: NonPeerReviewed format: part language: hu identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57446/1/a_teruleti_fejlodes_dilemmai_289-305.pdf identifier: Földi Kata: Kereskedelmi márkás élelmiszerek vizsgálata Kelet-Magyarországon. In: A területi fejlődés dilemmái. pp. 289-305. (2014)