%O Bibliogr.: p. 303-305. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven %J A terĂźleti fejlĹdĂŠs dilemmĂĄi %D 2014 %T Kereskedelmi mĂĄrkĂĄs ĂŠlelmiszerek vizsgĂĄlata Kelet-MagyarorszĂĄgon %X A magyar vĂĄsĂĄrlĂłk etnocentrizmusĂĄt korĂĄbbi kutatĂĄsok szerint felĂźlĂrja az ĂĄrorientĂĄltsĂĄg. A termelĹi mĂĄrkĂĄs termĂŠkeknĂŠl alacsonyabb ĂĄrszĂnvonalĂş kereskedelmi mĂĄrkĂĄs ĂŠlelmiszereket a vĂĄsĂĄrlĂłk mĂĄrkavĂĄlasztĂĄsa sorĂĄn ĂĄr szempontjĂĄbĂłl elĹnyben rĂŠszesĂthetik az alacsonyabb ĂĄrĂş import termĂŠkekkel szemben. A magyar szĂĄrmazĂĄs szerepĂŠt vizsgĂĄltam az ĂŠlelmiszerek kereskedelmi mĂĄrkavĂĄlasztĂĄsĂĄra Kelet-MagyarorszĂĄgon. LeĂrĂł kutatĂĄsi mĂłdszerek kĂśzĂźl megfigyelĂŠst kĂśvetĹen feltĂĄrĂł kutatĂĄsi mĂłdszerek kĂśzĂźl kvalitatĂv kutatĂĄs keretĂŠben fĂłkuszcsoportos interjĂşk kĂŠszĂźltek. Javaslom a kereskedelmi mĂĄrkĂĄs ĂŠlelmiszereken annak a megjelĂślĂŠsnek (magyar termĂŠk, hazai termĂŠk, hazai feldolgozĂĄsĂş termĂŠk) feltĂźntetĂŠsĂŠt, amelynek megfelelnek a VM rendelet (74/2012. â VII. 25.) elĹĂrĂĄsai szerint, mivel a szekunder ĂŠs primer kutatĂĄs eredmĂŠnye szerint a magyarok elĹnyben rĂŠszesĂtik a kereskedelmi mĂĄrkĂĄs magyar szĂĄrmazĂĄsĂş ĂŠlelmiszereket, az import termĂŠknĂŠl ĂŠs termelĹi mĂĄrkĂĄknĂĄl. A kereskedelmi mĂĄrkĂĄs ĂŠlelmiszerek megvĂĄsĂĄrlĂĄsĂĄval a vĂĄsĂĄrlĂłk (kedvezĹ ĂĄr-ĂŠrtĂŠk arĂĄny ĂŠs magyar szĂĄrmazĂĄs) elĹnyĂśket realizĂĄljĂĄk, ĂŠs az FMCG piac kiskereskedelmi ĂźzletlĂĄncai nĂśvekvĹ forgalomra ĂŠs nyeresĂŠgre szĂĄmĂthatnak. %A FĂśldi Kata %P 289-305 %L acta57446 %K FogyasztĂłi magatartĂĄs